Remedial teaching

Leerbehoeften staan centraal

Soms gaat leren vlot en vanzelf, soms is een duwtje in de rug nodig.  Zo kunnen leerlingen vastlopen in het onderwijs, door leer- en/of gedragsproblemen of door situaties op school of thuis, die voor achterstanden zorgen. Als remedial teacher werk ik vanuit de vraag: ‘Wat biedt de beste ondersteuning voor deze leerling met dit tijdelijke of permanente leerprobleem?’

Dit start met een pedagogisch-didactisch onderzoek om de leerachterstanden in kaart te brengen en antwoord te krijgen op vragen als: ‘Wat beweegt deze leerling? Hoe leert deze leerling? Wat vindt de leerling belangrijk?’ Door de leerling echt te zien en horen kan ik aansluiten bij de leerbehoeften, een basisvoorwaarde om tot leren te kunnen komen én en veilige en positieve leeromgeving voor remedial teaching te bieden.

Vandaaruit kiezen we duidelijke doelen en maken we een stappenplan. We zijn in dit geval: de leerling, de ouders, de school en de remedial teacher. Als remedial teacher ben ik gespecialiseerd in rekenen, maar bied ik ook ondersteuning in begrijpend lezen en spelling.

Meer informatie?

Over bijvoorbeeld remedial teaching of heb je een andere vraag.

Neem contact op